sukuseuran julkaisut

Ylösten sukukirjat ja sukututkimus

Sukukirjat

Yksi Ylösten sukuseuran keskeisimpiä henkilöitä on ollut sukututkija Jarmo Ahlstrand Helsingistä. Hän on äitinsä puolelta Ylösiä. Ahlstrandilta on ilmestynyt kolme Ylösten sukukirjaa. Tutkimustyön Ylösten suvusta hän aloitti vuonna 1976 työn ohessa.

Sukukirja 1 ilmestyi vuonna 1994. Siinä on perustietoja 4750 Ylösenä syntyneestä henkilöstä ja heidän asuinpaikoistaan, ja tieto siitä miten he liittyvät Ylösten sukupuuhun. Seuraavissa sukukirjan osissa on kertomuksia menneiden sukupolvien Ylösistä.
Sukukirja 2 ilmestyi 2004 ja se sisältää oleelliset kertomukset perheistä 1-546.
Sukukirja 3 ilmestyi 2007 ja se sisältää kertomuksia perheistä 547-1035.

Ylösten sukukirjat

Tuotetilaukset

Seppo Ylönen
Kangasniementie 1511
77240 Halkokumpu
etunimi.sukunimi@luukku.com (tiedät kyllä mitä muuttaa tässä)

Ylösten sukukirja I hinta: 32.50 €
Ylösten sukukirja II hinta: 20.00 €
Ylösten sukukirja III hinta: 10.00 €
Kaikki kolme sukukirjaa yhteishintaan: 60.00 €

Ylösten pöytästandaari (sukuviiri), hinta 30.00 €

Annikki Saari-Kokkosen sukukirjat

Annikki Saari-Kokkosen kirjat kertovat 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alkupuolen Ylösten ja Kauppisten elämästä Hankasalmen Joki-Ylösessä ja Vanhassa-Hallassa.
Tutustu kirjoihin tästä linkistä: Annikki Saari-Kokkosen sukukirjat
voit myös tilata Annikin viimeistintä sukukirjaa: Jooseppi, Joki-Ylösen isäntä.

DNA-sukututkimus

DNA-sukututkimuksessa tutkitaan henkilön DNA-näytettä. Näyte pyyhkäistään itse posken sisäpinnasta näytepuikolla. Kuka tahansa voi teettää tutkimuksen kohtuuhintaan kotoa käsin. Lisätietoja esim. Suomi Family Tree DNA tietoja
ja Geneettinen sukututkimus Wikipediassa

Lue lisää DNA-sukututkimuksesta: Vilho Ylönen kokosi tietoja DNA tutkimuksen vaihtoehdoista

Englanninkieliseltä Family Tree DNA -sivulta löytyy myös lisätietoja ja voit myös teettää itse testin.
Family Tree DNA sukututkimus tietoja.

Sukututkimus

sukututkimuksen esittelyä
Kuva sukuseuran hallituksen kokouksesta vuodelta 1992. Kuvassa Jarmo esittelee sukututkimuksen tuloksia hallituksen jäsenille.
Vasemmalta: Arvo Ylönen, Kalevi Ylönen, Martti Kauppinen, Toivo Ylönen, Kalevi Ylönen ja Timo Ylönen. Edessä tietokoneella Jarmo Ahlstrand.

Jarmo Ahlstrand, sukututkija
Jarmo Ahlstrand esittelee Ylösten sukukirja II:ta, joka julkaistiin Ristiinan sukujuhlissa 2004.